Plaja cu gânduri

Iolanda Covaci despre „Frumoasa călătorie a urșilor panda”: „La Arad a fost prima dată când am jucat acest spectacol în aer liber, cu lavaliere, la un public atât de numeros”

Penultimul spectacol din programul „Teatrului de vară” a adus la Arad „Frumoasa călătorie a urșilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt”, în regia Cătălinei Buzoianu, după textul lui Matei Vișniec. Iolanda Covaci și Marius Călugărița au fost protagoniștii unei povești despre dragoste, descoperire și însingurare, începută cu mult umor, stinsă cu absurd și intrigi. Spectacolul a adunat în timp recunoaștere în cadrul mai multor evenimente specifice:  
  • Premiul pentru cel mai bun spectacol la Festivalul de Teatru Studio Pitesti 2011;
  • Festivalul Zile si Nopti de Teatru Braila 2011;
  • Bursa de Creatie acordata de ICR Paris 2012;
  • Festivalul de Teatru Underground Arad 2012;
  • Festivalul National de Teatru Independent 2013;
  • Iasi Fringe Festival 2013;
  • Festivalul Francofonie Buzau 2013;
  • Sibiu Fringe Festival 2014.
Spune „a” ca și cum ai spune că mă iubești. Încă o dată. În gând. Încă o dată. Mai tandru. Mai tare. Și mai clar, ca să îl pot capta!- este replica femeii către bărbat, este replica ce se prinde în tine și cea care te scutură dintr-ale tale, chiar când spectacolul s-a terminat.
panda
Iolanda Covaci interpretează în „Frumoasa călatorie a urșilor panda” personajul „Ea” sau, altfel spus „sunt cine vrei tu să fiu”. Acesta este și rolul ei preferat dintre toate pe care le-a jucat de-a lungul carierei sale. I-am adresat câteva întrebări, prima fiind despre publicul pe care l-a găsit la Arad, dată fiind diferența dintre spațiile în care se desfășoară reprezentația.
  • Este diferit față de publicul bucureștean?
Noi la sediu (nota mea: teatrul independent Unteatru) unde jucăm spectacolul, suntem obișnuiți cu o sală intimă. Acolo simți publicul și vibrezi odată cu el. La Arad a fost prima dată când am jucat acest spectacol în aer liber, cu lavaliere, la un public atât de numeros. În ciuda distanței între noi și spectatori, i-am simțit foarte calzi, deschiși, primitori și înțelegători – având în vedere micile obstacole tehnice care au aparut.
  • Decorul spectacolului este redus la maximum, deși anumite accesorii și-ar fi putut păstra existența- mă refer la țigări, deșteptător, micul dejun. Cum se simte acest joc al substituirilor?
Opțiunea obiectelor imaginare a fost viziunea regizorală a dnei Cătălina Buzoianu. Pe de-o parte, nota suprarealistă a textului permite acest joc simbolic al imaginației, pe de altă parte, unul dintre conceptele secundare este de a recrea o repetitie între doi actori care joacă „Frumoasa călătorie a urșilor panda”, iar la o repetiție, mai ales la început, lucrezi cu obiecte imaginare.
  • Jucați o reprezentație premiată în festivaluri; creează acest lucru presiune suplimentară pe umerii actorilor?
Premiile ne-au încurajat să jucam în continuare acest spectacol, cu aceeași poftă și dedicație ca la început. Pentru mine, personal, acest spectacol este un omagiu adus dnei Cătălina Buzoianu și dânsa este persoana pe care la fiecare spectacol o port în suflet și vreau să nu o dezamăgesc, chiar daca nu este fizic prezentă în sală mereu.
iolanda
  • Ce planuri aveti pentru stagiunea viitoare ?
Lucrez la un one woman show, tot la Unteatru în București. De asemenea, pregătesc un proiect în limba spaniolă pentru un turneu în America de Sud. Și nu în ultimul rând, sunt angajată a Teatrului Evreiesc din București, unde probabil voi repeta în stagiunea ce urmeaza proiecte noi, însă nu știu acum ce anume.
Sursa foto: Facebook Iolanda Covaci

Adaugă comentariu